Türkiye'de E-Ticaret 2018 Pazar Büyüklüğü

E-ticaretin toplam perakende harcamaları içerisindeki payı yüzde 5,3 seviyesine ulaştı; ancak gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerle kıyaslandığında önemli bir büyüme potansiyeli kendisini gösteriyor.

Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD), birinci elden kaliteli veri ve doğru rapor üretimiyle teknoloji odaklı iş kollarının katkısına ışık tutmaya devam ediyor. “E-Ticaret 2018 Pazar Büyüklüğü” raporu, Bilgi ve İletişim gelişimine ve ülke ekonomisine Bilgi ve İletişim Teknolojileri Sektörü’nün büyümesi paralelinde e-ticaret pazarının da hızlı bir büyüme kaydettiğini gösteriyor. 2018 yılında yüzde 42 seviyesinde artış gösteren e-ticaret, 59,9 milyar TL büyüklüğe ulaştı.

Türkiye’de e-ticaret pazarını tanımlayan ve uluslararası standartlara göre ölçümleyerek kategorize eden “Türkiye E-Ticaret 2018 Pazar Büyüklüğü” raporu, TÜBİSAD tarafından, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) proje ortaklığı, Deloitte Türkiye proje yönetimi ve SimilarWeb ve Inveon proje veri ortaklığında hazırlandı.

TÜBİSAD Türkiye’de E-Ticaret Pazar Tanımlama ve 2018 Pazar Büyüklüğü Raporu Sonuçları:

Toplam Pazar: 59,9 Milyar TL (yüzde 42 yıllık büyüme)

Tatil-Seyahat: 22,9 Milyar TL (yüzde 54 yıllık büyüme)

Sadece Online Perakende: 20,8 Milyar TL (yüzde 41 yıllık büyüme)

Çok Kanallı Perakende: 10,7 Milyar TL (yüzde 30 yıllık büyüme)

Online Pazaryeri: 10,4 Milyar TL (yüzde 48 yıllık büyüme)

Online Bahis: 5,5 Milyar TL (yüzde 26 yıllık büyüme)

Online- Çok Kategorili: 4,8 Milyar TL (yüzde 37 yıllık büyüme)

Online – Özel Alışveriş: 4,4 Milyar TL (yüzde 35 yıllık büyüme)

Online – Dikey: 1,2 Milyar TL (yüzde 26 yıllık büyüme)

Çok Kanallı – Elektronik: 3,4 Milyar TL (yüzde 13 yıllık büyüme)

Çok Kanallı – Giyim & Ayakkabı : 2,6 Milyar TL (yüzde 52 yıllık büyüme)

Çok Kanallı – Ev & Dekorasyon : 1,3 Milyar TL (yüzde 46 yıllık büyüme)

Çok Kanallı – Eğlence & Kültür : 0,5 Milyar TL (yüzde 30 yıllık büyüme)

Çok Kanallı – Diğer : 2,8 Milyar TL (yüzde 30 yıllık büyüme)

e-Ticaretin toplam perakende içindeki payı (Toplam Perakende pazarında online işlemlerin oranı) :

Türkiye: %11,1

Gelişmiş Ülkeler Ortalaması: %9,8

Gelişmekte Olan Ülkeler Ortalaması: %5,9

 
  • E bültene Üye Olun
    Gelişmeleri Takip Edin